Офіційний веб-сайт Золочівської райдержадміністрації Львівської області
Герб України
Герб України

Золочівська районна державна адміністрація
Львівської області

веб-ресурси:

Золочівська райдержадміністрація
Харківської області

Проект розвитку Львівщини

Законодавство України

База знань Wolfram|Alpha

Золочівське відділення Буської ОДПІ  повідомляє

Інформація Золочівського об’єднаного управління ПФУ

Районне управління юстиції повідомляє

Відділ статистики інформує

Районний центр зайнятості інформує

Золочівський районний Народний дім ім. І.Білозіра

Золочівський районний територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг

Головне управління Держпраці у Львівській області

Закон України
від 19.10.2010 р.
№2608-VI "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України ..." >>
__________________

"100 кращих товарів України"

Залучення міжнародної технічної допомоги

Міжнародний промисловий форум

Календар виставок в Греції у 2017 році

Календар виставок, що проводитимуться у 2016 році у м.Бухарест, Румунія _________________

Гранти Президента України для обдарованої молоді
_________________

До уваги виборців!

 

Довідково:


Погода у Золочеві


Новини в Україні
та світі





 



Утилізація відпрацьованих люмінесцентних ламп
 

скорость интернета

Прийнято Меморандум про спільні дії по сприянню у відродженні територіальних громад

На виконання доручення керівництва облдержадміністрації від 18.08.2015 № 11/8-12254/0/1-15 до листа громадської організації «Держава: Всеукраїнська громадська ініціатива» від 12.08.2015 № 20/2015 інформуємо про наступне.

За результатами першого громадського науково-практичного семінару на тему «Практичне самоврядування в Україні та відродження економічно спроможних та убезпечених територіальних громад: роль держави в поєднанні з приватними економічними ініціативами», який відбувся в Києві 12 червня 2015 року прийнято Меморандум про спільні дії по сприянню у відродженні територіальних громад. Учасниками науково-практичного семінару були представники громадянського суспільства, новаторів та інноваторів, які висловили свої пропозиції спрямовані на відродження економічно спроможних територіальних громад - спільнот на своїх територіях.

В умовах сучасних процесів об’єднання територіальних громад вищезгадані пропозиції дадуть змогу створити концептуально нові міні-поліси з працевлаштуванням всіх категорій населення. Такі моделі дозволять забезпечити громади екологічно чистими продуктами харчування, досягти економічної самодостатності для кожної сім’ї, громади, області. Крім того, в даних програмах є моделі, які дозволять створити для демобілізованих воїнів АТО окремі міні-поліси (100-150) сімей із забезпеченням їх роботою та заробітною платнею, а також створити умови їхньої соціальної реабілітації.

Для ознайомлення з пропозиціями громадської організації «Держава: Всеукраїнська громадська ініціатива» щодо Меморандуму про спільні дії по сприянню у відродженні територіальних громад, просимо керівників наукових установ, підприємств і підприємців району розглянути можливість співпраці з даною громадською організацією та повідомити про це відділ економічного розвитку і торгівлі РДА по телефону 4-35-40.

Додаємо текст Меморандуму про спільні дії по сприянню у відродженні територіальних громад.

 

Про об’єднання місцевих рад у територіальні громади сьогодні обговорювали під час круглого столу за участю голів місцевих рад району, депутатського корпусу районної ради, представників громадських рад райдержадміністрації та районної ради, громадськості 4 червня 2015 року у сесійній залі районної ради.

Голова райдержадміністрації Володимир Недзельський повідомив, що Перспективним планом передбачено об’єднання населених пунктів у майбутні територіальні громади. Перспективний план формування територій громад не є фактом об’єднання громад, а лише баченням ефективного територіального устрою на базовому рівні в межах відповідного району. У районі проведено 20 травня 2015 року обговорення у чотирьох передбачених Перспективним планом громадах: Золочівській, Глинянській, Поморянській, Червоненській. У процесі обговорення громадськість мали ряд пропозицій, зауважень, питань до підготовки проектів перспективних планів формування територій громад. Примушення до об’єднання громад нікому не потрібне, його немає і бути не може, адже примус не дасть результату, якого ми очікуємо від добровільного об’єднання. Формування перспективного плану і його затвердження не призводить до автоматичного об’єднання громад – це тільки проектна модель ефективної територіальної організації місцевого самоврядування на базовому рівні.

В. о. голови районної ради Андрій Леськів повідомив, що 2 червня 2015 року Львівська обласна рада прийняла рішення «Про Перспективний План об’єднання територіальних громад» № 1361, яким вирішила, скерувати Перспективний план об’єднання територіальних громад Львівщини на розгляд, обговорення і доопрацювання територіальними громадами області, а також рекомендувати міським, селищним, сільським та районним радам провести громадські слухання/сходи села, селища, міста і до 12 червня 2015 року подати протоколи таких заходів у Львівську облдержадміністрацію та Львівську обласну раду для узагальнення.

В ході обговорення присутні голови місцевих рад району погодилися провести громадські слухання/сходи села, селища, міста і до 10 червня 2015 року надати протоколи у райдержадміністрацію та районну раду.

 

20 травня 2015 року у Золочівському районі відбулися обговорення питань щодо об’єднання населених пунктів у майбутні територіальні громади, утворення яких передбачено Перспективним планом за участю голів місцевих рад, ініціативних груп, громадськості. Обговорення відбулося у чотирьох місцевих радах: Золочівській, Глинянській, Поморянській, Червоненській.

Згідно з проектом перспективного плану, поданого Золочівським районом в Офіс реформ, на Золочівщині планується сформувати 4 територіальних громади.

1. Червоненська - населення 6132, увійдуть населені пункти: Червоне, Велика Вільшаниця, Гологірки, Стінка, Трудовач, Бортків, Мала Вільшанка, Скнилів, Гологори, Зашків, Лісові, Майдан-Гологірський, Новосілки, Митулин.

2. Поморянська - населення 7092, увійдуть населені пункти: Поморяни, Богутин, Загора, Кульби, Надільне, Торгів, Бібщани, Нестюки, Сновичі, Коропчик, Шпиколоси, Поляни, Красносільці, Махнівці, Чижів, Ремезівці, Підгір'я, Коропець, Жуків, Роздоріжне, Кропивна.

3. Глинянська - населення 8927, увійдуть населені пункти: Глиняни, Женів, Великий Полюхів, Заставне, Вижняни, Розворяни, Словіта, Мазів, Якторів, Перегноїв, Кривичі, Підгайчики, Косичі, Погорільці, Туркотин, Шопки, Куровичі, Печенія, Солова.

4. Золочівська - населення 45866, увійдуть населені пункти: Золочів, Вороняки, Єлиховичі, Городилів, Зозулі, Копані, Луг, Монастирок, Обертасів, Колтів, Верхобуж, Кругів, Руда-Колтівська, Опаки, Хмелева, Підгородне, Підлипці, Дерев'янки, Кам'янисте, Новоселище, Осовиця, Плугів, Руда, Тростянець, Сасів, Бір, Гутище, Папірня, Пісок, Побіч, Ушня, Грабово, Хомець, Струтин, Зарваниця, Золочівка, Козаки, Лука, Кобилеччина, Кийків, Княже, Ясенівці, Бонишин, Залісся, Хильчиці, Почапи, Жуличі, Скварява, Стадня, Гончарівка, Білий Камінь, Бужок, Гавареччина, Підлисся, Розваж, Черемошня.

Перспективний план формування територій громад не є фактом об’єднання громад, а лише баченням ефективного територіального устрою на базовому рівні в межах відповідного району. Про це сказав голова райдержадміністрації Володимир Недзельський на зустрічах у місцевих радах. Він спростував некомпетентні заяви про те, що у процесі підготовки проектів перспективних планів формування територій громад влада начебто насильно змушує громади до об’єднання.

"Примушення до об’єднання громад нікому не потрібне, його немає і бути не може, адже примус не дасть результату, якого ми очікуємо від добровільного об’єднання. Формування перспективного плану і його затвердження не призводить до автоматичного об’єднання громад – це тільки проектна модель ефективної територіальної організації місцевого самоврядування на базовому рівні. А реалізувати його можливо лише з безпосередньої участі відповідних територіальних громад і ні обласні адміністрація, ні рада, як і Уряд не наділені законом повноваженнями приймати рішення про об’єднання. Про це повинні знати всі і не звертати увагу на тих, хто дезінформує", - підкреслив Володимир Недзельський. За його словами, без оптимізації системи територіальної організації влади, децентралізації та передачі повноважень органам місцевого самоврядування не можливо забезпечити сталий регіональний та місцевий розвиток. Примус до об’єднання недопустимий і він не дасть позитивного результату. Держава зацікавлена в підтримці громадами реформи місцевого самоврядування, на першому місці якої – людина і її інтереси", - наголосив Володимир Недзельський.

Нагадаємо, Міністерство регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ на чолі з Геннадієм Зубком відповідає за проведення реформи децентралізації місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні.

У грудні 2014 року внесено зміни до Бюджетного та Податкового кодексів, у країні відбулася фінансова децентралізація. Завдяки цьому у 2015-му році місцеві бюджети стали профіцитними та вже отримали 21 мільярд гривень доходу за перший квартал 2015 року. У більш віддаленій перспективі доходи місцевих бюджетів мають зрости у два-три рази. Для ефективного впровадження реформи на місцях Мінрегіон створив Офіси реформ децентралізації. Їхня мета – запустити реформи у регіонах і допомогти в цьому місцевим громадам.

Перспективний план територіальних громад Золочівського району дивимося тут.

Постанова Кабінету Міністрів України від від 8 квітня 2015 р. № 214 "Про затвердження Методики формування спроможних територіальних громад" тут.

 

-------------------------------

 

Влада не примушує громади до об’єднання – Мінрегіонбуд

Перспективний план формування територій громад не є фактом об’єднання громад, а лише баченням ефективного територіального устрою на базовому рівні в межах відповідної області. Про це сказав заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства В’ячеслав Негода. Він спростував некомпетентні заяви про те, що у процесі підготовки проектів перспективних планів формування територій громад влада начебто насильно змушує громади до об’єднання.

"Примушення до об’єднання громад нікому не потрібне, його немає і бути не може, адже примус не дасть результату, якого ми очікуємо від добровільного об’єднання. Формування перспективного плану і його затвердження не призводить до автоматичного об’єднання громад – це тільки проектна модель ефективної територіальної організації місцевого самоврядування на базовому рівні. А реалізувати його можливо лише з безпосередньої участі відповідних територіальних громад і ні обласні адміністрація, ні рада, як і Уряд не наділені законом повноваженнями приймати рішення про об’єднання. Про це повинні знати всі і не звертати увагу на тих, хто дезінформує чи свідомо провокує зрив реформ", - підкреслив В’ячеслав Негода. За його словами, без оптимізації системи територіальної організації влади, децентралізації та передачі повноважень органам місцевого самоврядування не можливо забезпечити сталий регіональний та місцевий розвиток.

"Яким би мав бути результат? Перше, усвідомлення кожною територіальною громадою, що укрупнившись, об’єднавшись з іншими громадами в одну спроможну, вони всі разом стають сильнішими у фінансовому, соціально-економічному плані "плюс" беруть на себе повну відповідальність за розвиток своєї території. А отже об’єднання, наділення необхідними повноваженнями, ресурсами для реалізації цих повноважень - є першим кроком до вирішення багатьох проблем кожного села, селища, містечка, які не вирішувалися роками через брак як коштів, так і повноважень. Тому, ще раз наголошую, примус до об’єднання недопустимий і він не дасть позитивного результату. Держава зацікавлена в підтримці громадами реформи місцевого самоврядування, на першому місці якої – людина і її інтереси", - наголосив В’ячеслав Негода. Він також зазначив, що куди важливішим сьогодні є донесення до кожної людини, кожного представника громад суті реформи і що в її результаті отримають люди.

"Хто не чує конкретних пояснень, а що ж очікувати в результаті реформи з уст свого сільського, селищного, міського голови, депутатів місцевих рад, а лише залякування, що це погано, той може при бажанні знайти необхідну інформацію як у офісах реформ, створених в областях, так і на сайті Мінрегіону, в ЗМІ. Інформації необхідної є вдосталь", - сказав заступник міністра.

Нагадаємо, Міністерство регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ на чолі з Геннадієм Зубком відповідає за проведення реформи децентралізації місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні. У грудні 2014 року внесено зміни до Бюджетного та Податкового кодексів, у країні відбулася фінансова децентралізація. Завдяки цьому у 2015-му році місцеві бюджети стали профіцитними та вже отримали 21 мільярд гривень доходу за перший квартал 2015 року. У більш віддаленій перспективі доходи місцевих бюджетів мають зрости у два-три рази. Для ефективного впровадження реформи на місцях Мінрегіон створив Офіси реформ децентралізації. Їхня мета – запустити реформи у регіонах і допомогти в цьому місцевим громадам.

Настав час територіальної реформи

Реформа місцевого самоврядування – одна із найважливіших, які повинна здійснити Україна для покращення життя свого населення та стійкого економічного зростання. Потреба у здійсненні цієї реформи назріла давно, однак братися за неї жодна попередня влада не поспішала.

Замість того, щоби передавати повноваження і фінанси на місця, туди, де проживають виробники національного продукту і його основні споживачі, влада лише збільшувала концентрацію коштів і своїх повноваження в центрі. Тож і левова його частка припадала на тих, хто цей продукт розподіляв, а його виробникам залишалася лише невелика частка. Теперішня влада нарешті хоче покласти цій практиці край, маючи намір реформувати місцеві органи влади.

Реформування потребують передусім сільські та селищні ради, яких сьогодні на Львівщині є 710, причому більшість із них дотують із державного бюджету. Не маючи джерел надходжень, сільради витрачають державні кошти на утримання приміщення та заробітну плату голові, бухгалтеру та землевпоряднику. Звісно ж, ні про який розвиток своєї території вони дбати не можуть. А часто і не хочуть.

Тож основна мета реформи місцевого самоврядування – зробити громади спроможними. Тобто в результаті добровільного об’єднання створити такі територіальні громади сіл та селищ, які здатні забезпечити належний рівень надання послуг у сфері освіти, культури, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального господарства.

Перші кроки до самостійності громад влада уже зробила, наділивши їх більшими фінансовими ресурсами. Зокрема, до їхніх бюджетів буде зараховано 60% податку на доходи громадян, вони матимуть власний земельний податок, яким обкладатимуть землі у тому числі і за межами населених пунктів, самостійно встановлюючи його ставки на своїй території. Також запроваджується обов’язковий у країнах зі спроможним місцевим самоврядуванням місцевий податок на нерухоме майно. Рішення про його запровадження та про його ставки кожна місцева рада теж приймає самостійно. А ще громада отримує 5% від продажу пального на АЗС, алкогольних та тютюнових виробів та місцеві податки і збори.

Ці кошти, а також об’єднання громад, яке дозволить зекономити на утриманні управлінського апарату та багатьох приміщень, дозволить акумулювати фінанси для покращення інфраструктури населених пунктів, створення нових робочих місць та підняття якості життя громадян на новий, значно вищий рівень.

Які побоювання може викликати реформа спроможності громад у населення і чи справедливі вони? Спробуємо відповісти.

Центр громади буде надто далеко від населених пунктів і до нього важко буде добратися.

Укрупнення території громад має свої межі. Відстань від центру громади до її найдальшого населеного пункту має бути такою, щоб у екстрених випадках її не довше ніж за 30 хвилин могли подолати пожежна команда, швидка допомога, міліцейський патруль.

Окрім того, до центрів спроможних громад (тобто ближче до громадян, що живуть поза райцентрами) будуть перенесені з районних центрів місця надання низки важливих послуг – адміністративних, соціальної допомоги через територіальні центри, пожежні, правоохоронні, санітарно-епідеміологічної служби тощо. Відтак за цими послугами не треба буде, як сьогодні їхати в райцентр.

2. Менші населені пункти, які втратять сільську раду, не будуть мати гідного представництва у новоствореній громаді. Після консолідації громад села, які не матимуть власних сільрад, будуть представлені в місцевій раді своїми депутатами, а у виконкомі – сільськими старостами.

Старости та депутати здійснюватимуть зв’язок між односельцями і владою громади та вирішуватимуть різні проблеми його жителів у раді та виконкомі. Повноваження старости будуть такими:

1) представляє інтереси жителів села, селища у виконавчих органах сільської, селищної, міської ради;

2) сприяє жителям села, селища у підготовці документів, що подаються до органів місцевого самоврядування;

3) бере участь у підготовці проекту бюджету територіальної громади в частині фінансування програм, що реалізуються на території відповідного села, селища;

4) вносить пропозиції до виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради з питань діяльності на території відповідного села, селища виконавчих органів сільської, селищної, міської ради, підприємств, установ, організацій комунальної форми власності та їх посадових осіб;

5) здійснює інші обов’язки, визначені Положенням про старосту, яке затверджується радою об’єднаної громади. У Положенні визначаються права і обов’язки старости, порядок його звітності, інші питання, пов’язані з діяльністю старости;

6) є членом виконавчого комітету ради об’єднаної громади за посадою.

3. Новоствореним громадам не вистачатиме коштів на забезпечення гідного життя своїх мешканців. Тож реформа буде вигідна лише державі, яка зекономить кошти на утриманні сільських рад. Державний бюджет і надалі надаватиме фінансову допомогу громадам.

По-перше, з державного бюджету буде фінансуватися медицина та освіта.

По-друге, у уразі нестачі у громади приміщень, інших елементів інфраструктури для надання всіх необхідних послуг їм надаватиметься допомога з державного бюджету на їх придбання чи побудову.

Мінімальні вимоги до необхідної інфраструктури спроможної громади є такими:

– приміщення для органу місцевого самоврядування об’єднаної громади з урахуванням додаткових функцій управління фінансами та комунальною власністю, містобудівною діяльністю, освітою, охороною здоров’я, культурою, соціальним захистом тощо;

– приміщення для поліклініки (амбулаторії), лікарні широкого профілю;

– приміщення для територіального центру соціального захисту;

– приміщення для Центру надання адміністративних послуг;

– окрема будівля для органів правопорядку;

– приміщення для органів державної влади (пенсійного фонду, центру зайнятості, казначейства, реєстрації актів цивільного стану та майнових прав);

– приміщення для пожежної частини Вимоги до приміщень освітніх закладів не закладаються, оскільки в процесі формування спроможних громад їхня мережа не потребуватиме розширення.

По-третє, об’єднані громади отримають ті ж повноваження, що й міста обласного значення.

Якщо взяти Городоцький район, то, наприклад, при створенні громади у Бартатові, це село буде за своїм значенням прирівняне до Комарна та й самого Городка. Так що фактично таке об’єднання принесе мешканцям громади ще й вищий статус, який вони ніколи не отримають при нинішній системі місцевого самоврядування.

Як уже зазначалося, реформа місцевого самоврядування проводитиметься виключно на добровільній основі. І своє слово у ній мають право сказати не лише держслужбовці усіх рівнів, політичні партії та організації, а й кожен громадянин, якого вона торкнеться. Але говорячи його, він повинен пам’ятати, що саме територіальна реформа дозволила зробити села та містечка Польщі багатими і самостійними і дала старт розвитку малого та середнього бізнесу, який за короткий період перетворив наших сусідів в одну з розвинутих економік Європи. Тож чим швидше ми реалізуємо цю реформу, тим швидше відчуємо на собі позитивні зміни у нашій країні.

-------------------------------

Розпорядження голови Золочівської райдержадміністрації "Про створення Районної комісії з питань реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади у Золочівському районі"

 

-------------------------------

Громадське обговорення

На виконання доручення Віце-прем'єр-міністра за України - міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 24.04.2014 № 7/19-4905 щодо проведення публічних заходів із обговорення проекту Закону України "Про внесення змін до Конституції України (щодо децентралізації влади)" за участю представників органів місцевого самоврядування всіх рівнів, жителів територіальних громад, громадських організацій, науковців, експертів, надаємо порівняльну таблицю до проекту Закону України "Про внесення змін до Конституції України (щодо децентралізації влади)" і роз'яснення щодо змін до Конституції України на реалізацію Реформи місцевого самоврядування та курсу Уряду на децентралізацію влади в Україні.

Додатки:

1. Порівняльна таблиця до проекту Закону України "Про внесення змін до Конституції України (щодо децентралізації влади)"

2. Роз'яснення щодо змін до Конституції України на реалізацію Реформи місцевого самоврядування та курсу Уряду на децентралізацію влади в Україні

Прийнято розпорядження голови Золочівської райдержадміністрації "Про організацію проведення у Золочівському районі обговорення змін до Конституції України щодо децентралізації державної влади" від 27 червня 2014 року №209

 

Земельні ділянки | Інвестиційні пропозиції | На початок | На головну сторінку

Наша адреса: 80700, вул. В.Чорновола, 3, м. Золочів Львівської області

E-mail: zolochiv_rda@ukr.net